Menu

Vzhůru na ZUMBU

8.4.2016 - Lifestyle, Zábava, Zdraví
Vzhůru na ZUMBU

V dnešní době tento sportovní pojem zná snad každý. Pohodové, ale fyzicky dosti náročné cvičení, které spoustě žen dopomohlo jak ke zlepšení fyzické kondice, figury, tak i k lepšímu zvládání stresových a psychicky náročných situací. V doslovném překladu slovo ZUMBA znamená „pohybuj se stejně rychle jako včela“. Dá se tedy říci, že svou včelí pílí dosáhnete vysněné a pevné postavy a to ještě s úsměvem na rtu a dobrou náladou. Cvičit jí může úplně každý, ať jste mladší či starší, pán nebo dáma, naprostý sportovní antitalent a začátečník nebo zkušený sportovec a tanečník.

zumba1ZUMBA je tu pro všechny a to bez rozdílu pohlaví, věku i váhy, zasáhne vás svou nepopsatelnou silou a vlije vám do žil ohromné množství pozitivní energie. Na začátku lekce si možná po perném dni budete připadat totálně znechucení a otrávení. Jakmile ale budete tělocvičnu opouštět, nebudete se moci zbavit blaženého pocitu, skvělé nálady a příjemného pocitu, že jste ke všemu něco udělali pro své zdraví i postavu.

Něco málo z historie ZUMBY

Osobě, které může být celý svět vděčný za „vynález“ ZUMBY, patří jméno Alberto „Beto“ Perez. V devadesátých letech tento věhlasný kolumbijský trenér vlastně zcela omylem přišel s inovativním nápadem, kdy dohromady spojil klasické aerobní cvičení s rytmy divokých latinsko – amerických tanců. V té době rozhodně neměl pražádné tušení, s jakým úspěchem se ZUMBA setká a s jakou rychlostí se rozšíří prakticky do celého světa. Včelí tanec nyní celosvětově zaštiťuje organizace Zumba Fitness LLS, kterou právě Perez posléze        založil a následně i přesunul do USA. Nyní zná ZUMBU kdokoliv, kdo se alespoň trochu zajímá o sport, cvičení či alespoň trochu vnímá natěšené vyzumbené partnerky během sledování hokeje živě nebo internetového sázení na známých stránkách bet365.com.

Jak ZUMBA působí na tukové buňky?

Jedná se prakticky o intervalový kardio trénink, během něhož se střídají rychlé a pomalé pasáže cvičení v závislosti na rychlosti skladby. Jednotlivé tance jsou prokládány kraťoučkými přestávkami na občerstvení a vydechnutí. Díky tomu se velmi efektivně pálí přebytečné tuky, vy se při tančení dokonale zpotíte a díky širokému spektru póz taktéž řádně posílíte ochablé svalstvo. Abyste předešli nepříjemným úrazům a přetažením, každá lekce začíná zahřívací skladbou (warm – upem), kdy své tělo i mysl na celou sportovně – taneční párty připravíte. V rytmech salsy, ča-čy, břišních tanců, reggaetonu, tanga a mnoha dalšího se postupně naučíte jednoduché choreografie, které si každý lektor připravuje pochopitelně sám. Kroky se zde sáhodlouze zbytečně nevysvětlují, jednoduše vpadnete mezi ostatní a okamžitě jdete na věc.

zumba2Až 500 kcal dolů během jediné lekce!

Počet spálených kalorií se samozřejmě odvíjí od vaší trénovanosti a aktuálního nasazení. V každé písničce se lektor snaží danými kroky a cviky nenápadně zaměřovat na určitě partie těla. Nenásilnou, ale velmi účinnou formou tak dokonale rozhýbete a posílíte postupně kompletně celý organismus. I u ZUMBY však platí, že pokud chcete docílit kromě dobré nálady a pozitivnějšího myšlení taktéž pevného pozadí, musíte cvičit pravidelně. A to minimálně 3krát týdně. Pokud vám ale pracovní nasazení nedovolí chodit pravidelně na společné lekce pod vedením instruktora, neházejte flintu do žita. Na internetu je k dispozici celá řada cviků a dokonce i celých lekcí, které si ležet v klidu domova pustit a zacvičit si sama. Sice na vás nebude působit taková výživná atmosféra jako v narvané tělocvičně s hlasitou hudbou, ale rozhodně je to ve všech ohledech lepší nežli se válet znuděně na gauči.

Foto: wikimedia.org

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *